20090526

Melankoli ülkesine bayram gelmiş

Sevdiğime;
Mayıs...Araplar Cemaziyelevvel diyor,Suryaniler ayru,latincesi maius.Roma bereket tanrıçası Maia'dan gelirmiş adı.Benim için ne mi?Sanırım onbir ayın sultanı.

Güneş hergün doğuyor, oysa bugün senin güneşe doğduğun gün.Dünya hergün dönüyor, oysa bugün dünyanın sema yaptığı gün.Bugün kimse aç değil sanki,bugün dünyada hasta yok.Melekler yağıyor gökten,sağnak olmuş sana yağıyor.Ağaçlar çiçeğe duruyor.Bulutlar adını yazıyor.Martılar gölgenle doyuyor.Farkında mısın sevdiğim.Bütün dünya sana selam veriyor.Nerden bilirdim.Benim tanrısal, senin sanrısal gördüğün bu aşk.Farkında olmadan söylediğin bir cümleyle başlayacaktı.Kim bilirdi sevdiceğim sen deniziyle, ben çölü arasındaki rakım yalnız bir cümleydi. Ben soğuk şehirlerde yaşardım,göz diye soğuk mermerlere bakardım,kışın çiçek açardım,hatıralarla solardım.Sen geldin bahar gibi,mayıs gibi,çöle varmış bulut gibi geldin.Ben şimdi senin beni asla sevmeyeceğinin hüznüyle yaşıyorum.Hiçbir zaman dilimiyle dokunamam sana,biliyorum.Sen hep ansızın gidiyorsun ve ben taş devrine dönüyorum.Yazıyı yeniden icat etmem gerekiyor,tekrar tekrar...Zaman geçiyor.Kelimeler içimde eskiyor,tedavülden kalkıyor senin gündüz yarılarında...Sen bahar kelebeği gibi şen kalabalıklara uçarken,ben-kelimelerim tenhalarda.

Bugün şarap içicem.Gözlerin yok,tanrının üzümleriyle sarhoş olucam.Fransız şarkıları dinleyemem, belki bu yüzden boşta kalıp konuşmadığım tanrıya dua ediceğim.Gövdemi şarapla bulayan tanrım, bir çift gözü benden saklayan tanrım,ne kadar yaşatacaksan beni, bil:ben ömrümü adak yaptım. Onun yüzündeki her tebessüm için,kendimi gazabının önüne attım.

Sende bil sevgilim-hayır sevdiğim-hayır sevmek istediğim-hayır sevebilmek istediğim-hayır sevmesini istediğim:Kelimelerimi aldım,yaldızlara boyadım.Senin duyacak zamanın yoktu,marmaranın ortasına bıraktım.Hep gülümse sevdiğim,sen oralarda gülümsemeye çalışırsın,ben buralarda sarhoş olmaya... Belki bir yerlerde edith piaf çalıyordur,gülümsüyordur bir kadın,kadının gözlerine bakabiliyordur adam ve dans ediyorlardır.Zamanın mutluluklarını çalacağından korkmadan.Bizim yerimize... Aynı tarafa bakan, zıt yönlere yürüyen,ne hissedeceğini bilmeyen,duyguları önemsemeyecek kadar duygusal,çift olamayan,tuhaf ötesi bir öyküdeki bizler yerine.

2 yorum:

PoLLy dedi ki...

ertesi gün de benim için selam durur dünya... birazcık çaldım içinden, hakkımmış gibi... bu da bir itirafdır...

godsy dedi ki...

Neden hakkın olmasın,al istediğini.