20091006

Bağlaçsız

İncir tabağı,iğde yaprağı,modası geçmiş bir tabaka: içinde bir kaç sigara... Mum ışığında tek görebildiğim bunlardı.Ben ağlıyordum ya da mum eriyordu.Belki mum ağlıyor,ben yanıyordum. Radyoda Safiye Ayla bir ihtimal daha olduğunu söylüyordu.Aslında hem ağlıyor, hem yanıyor, hem eriyordum.Ben bu gece doluyorum,ben bu gece yine kelimeler dolusu taşıyorum.Senin olmadığın bir şehirdeyim ama mucize işte: bak hala yaşıyorum.

Yine de hiç kolay bişey değil,yaşamak dediğin.Bu şehirde seninle aynı ismi taşıyan insanlar var mesela.Ve ben bu gerçeği bir türlü kabullenemiyorum.Ne zaman adını duysam,bi kelebek konuyor ellerime.Sen geldin sanıyorum.Yıllar oldu -ki yıl dediğin şeyden toplasan elli tane anca göreceğim- ama alışamadım işte.Alışamadığım o kadar çok şey var ki.Bakışlarımın aslı sende kaldı mesela, artık suretine konuşuyor insanlar.Gözlerimin ela'sı da seninle gitti,şimdi dört mevsim de kahverengi.Bazen.Bazen çok. Bazen kokunu çok özlüyorum, kar gibi kokardın sen.Bu yüzden zaten sıcak iklimlere gidemem.

Seni sevmek! Bunu yazmak bile tanrıyı gülerken görmek gibi.Doğmak gibi seni sevmek, dokuz ay beklemek gibi.Doğarken ölmek gibi seni sevmek,dünyaya fazla gibi.Ve aramak,seni yaradanın dokunduğu herşeyde bi gonca gülde,seher vakti gökyüzünün renginde,nar ağacının gölgesinde ya da uykuya dalmış bi çocuğun nefesinde ben hep seni arıyorum.
Senin yerini bilmeyen herkese söverek,belki bu sefer kabul olur diye ibranice bi dua öğrenerek bi şekilde durmadan deneyerek çabalıyorum.Oysa rüyasında sevdiğine sarılanlara bile özenir oldum.Nasıl bir ayrılıksa bu,ben rüyalarımda bile sadece ardınsıra koşup duruyorum.

Olmuyor işte.Secdeye çok değdi alnım.70 evliyanın yaptığı sebilde 70 kere bu yüzü yıkadım.Olmadı,silinmedi alınyazım ki kanserli elleri de çok sürdüm alnıma ölmeyi de başaramadım.

2 yorum:

Aşk ve Zehir dedi ki...

Kelimelerinle geldin, hoşgeldin..

Fakat yanan mum, ağlayan da radyodaki şarkı olsun.
Biliyorsun sende silinmez alınyazımız,değişmez, o halde öğrenmek gerekli yaşamayı,acı içinde dahi ayakta kalmayı,dimdik durmayı,yıkılmamayı..

O alnına ise bir çift dudaktan başka birşey dokunmasın sakın..
Sevgilerimle

Godsyndrome dedi ki...

Aşk ve zehir:hoşbulduk, yorumlarını özlediğimizden geldik (biz kimsek :)