20110714

Sâla

Parkeli taşlarla döşenmiş,geceleri sadece çarşısında sadece loş sarı ışıklar yanan, herkesin herkesi tanımak zorunda kaldığı yerlerde ölene dek kalabilenlere tanrının tebessümüdür sâla.
Keşke mezar taşlarımıza sadece biyolojik değil kişisel ölüm tarihlerimizi de yazabilseydik. Kaza, hastalık,aşk, başarısızlık, melankoli... herneyse sebep daha başka türlü okunsaydı ölümlerimiz.
Onun kimseye faydası yok,
ya da
İyice alkolik olmuş,durmadan içiyor,
ya da
Günlerce otur yanında ağzını açıp iki çift laf etmez
ya da
inat işte laf anlatamazsın
ya da
yanında gülmekten ölürsün her sözü komik..
vb.
kişisel ölümlerimizin ilanı başkalarının ağzında bir dal sigara molasında ve de
tam da ölene yakışacak kadar kayıtsız ağızlarca bu şekilde verilir.
Sarhoş musun oğlum? Sarhoş değilim anne ben öldüm sen farkında değilsin, en gereksiz yerde en olmadık zamanda böyle bir cümle kurup bana öldüğümü haber veriyorsun sadece... Anne,baba,kardeş,dost, arkadaş, akraba kim varsa tek tek arasam.Ben artık yaşayamıyorum desem.
Sizin gibi yaşayamıyorum.Yaşar gibi yapamıyorum,gülemiyorum ben artık,hiç bir yemekten tat alamıyorum, sarhoş gibi hissetmek için kendime sarhoş rolü yapıyorum.Hiçbirşey almak istemiyorum ben ve şu da geçsin sonra rahatım diyebileceğim hiçbirşey yok.Ne geçerse geçsin bundan böyle ben hep huzursuzum demek istiyorum.Aramayın beni,sormayın,unutun.Benim için hiç bir yer çok güzel değil artık, hiçbir sohbet keyfli değil, hiçbir kahve taze değil,benim için hiçbir sigara tütün değil artık.
Hiçbir kadın o değil,
hiçbir yol ona gitmiyor,
üçyüzaltmışbeşgünün içinde hiçbirisi onunla birlikte değil artık.
Siz de olmayın öyleyse,gidin teker teker gidin demeye sabrım yok.Ben hepinizden gideyim.Bir gecede, ansızın ve sonra siz kendi aranızda verin sâlamı,
hayırsız oldu iyice hiç eskisi gibi değil!

hiçbişey eskisi gibi kalmadı ki!Celil dediğimizin celalinden korkar olduk, aile olucaktık        ayrı olduk, umuttuk unutulduk...
çocuk oyunlarında bile sana güldü şans,
bak sen annesin
ama ben baba değilim...
benim aldığım oyuncaklar hep başkalarının çocuklarına!

Hiç yorum yok: