20090617

Harp

Hiç başlamayışın senin kaderin,hiç bitiremeyişin senin büyüklüğündür diyordu eski bir söz.Hiç sevilmeyişim benim şansım mıydı?İnsanın şansı laneti olabilir miydi?
Senin beni bıraktığın yerde oturuyorum.Çölde.Fuzuli,hayyam bazı bazı orhan veli,arada sırada cemal süreya geliyor yanıma. Seni anlatıyorum onlara, dinleyip gidiyorlar.Belki yazdıkları eski bir şiir, benim bu anlatışlarımı bir an hatırlamalarından yazılmıştır.Bilmek hatırlamaksa,her bilmek de amaç canımı biraz daha acıtmaksa.Durma söyle.Ki ben alışkınımdır acılara dinlerim.Yeter ki:Gitme.

Biliyorum dudaklarımdan "gitme" çıktıysa eğer kalsan bile sen çoktan gitmişsindir.Ben kalırım öylece,sırf belki sen yeniden gelirsen diye yüzlerce yıl yaşayabilirim.Hiç mi sevmedin diyemem ayıptır sormak bilirim. Ayıplardan,yasaklardan,günahlardan,açıklamalardan, susmalardan bıktım ama tanrı beni süperman sanıyor.Napabilirim?

Ya ben sevdiğim,ben nereye gideyim?Sen yoksan kalakaldığımı bilmez misin?Bir isyan içimde allaha lan diyecek gibi,sana seni seviyorum diyecekmiş gibi,herkesten kaçar gibi... Bıktım isyanlarımı bastırmaktan.Tüm gibi'lerimi yutuyor zorundalıklar.Hem isyanı bastırmalı hem kendi kellemi almalıyım bu ihtilalde.

Bir bıçak çıkarttım,adını yazdım avuçiçime.Uzattığım falcı bakmadı falıma.İstemeler sevmelere gider.Sevmeler sevişmelere.Herkes bir yere gidiyor,duygular duygulara karışıyor.Kapalı bir havza gibi sözlerim, dökülmüyor senin iç denizine.Dünyaya yapılan ilk anıt gibi ben,kimsenin artık inanmadığı bir put gibi beklemek.Havvayı bile görmüş kadar uzun yaşamış ama sana aşık olmuş haldeyim.Oysa hiçbir halim,kavuşturmuyor seni bana.

Sövdüm kaderime gelmişime geçmişime sövdüm,içtim,kustum,ağladım,başka kadınlar öptüm,bilmediğim sokaklara vurdum kendimi yağ satan-bal satan çocuklar aradım sokaklarda...Bulamadıkça gelecekten korktum.Anlamayacaklara uzun cümleler kurdum, meyve veren ağaçlarla konuştum,fransızca ağıtlar öğrendim.Üçgün de mi deme bana üç asırdı farketmedin mi?

Ben nasıl da sana mecburum.Nabız alınan çürük bir vücut gibiyim.Bir elim azrailde.Bir hayat öpücüğü yeter ama gelmez bilirim.Çok gördüm ben bu filmi."Benim farkım ne" dersen eğer iltifat sineması senle kapatıcak perdelerini.Yanacak bu sinema,hayaletler kalacak.Bizansın hangi tepesinde olursan ol,genizini yakacak yanmış sevda kokusu.Üzülme sen hep bir son söz gırtlağımda öylece kalacak nasılsa...

Hiç yorum yok: