20091117

Melodi

bigeceansızın,
bibakmışsınölmüşüm.

Film repliklerinin aksine, bana iyi davranmayan kadınlara da aşık oldum ben.İstisnasız hep aynı şeyi yapıyordum.Masal yazıyordum kendi kendime,kraliçe seçiyordum sonra gereksizce.Bazen gerçekten kraliçeler çıkıyordu gerçi,ama onların hayatında da soytarı olabiliyordum sadece. Şimdi karaciğerimden gelen kırmızılıbeyazlı yuvarlar süzülüyor burnumdan "aşk"lar gördükçe.

Yorgunum.Tüm dillerde öğrenmek istiyorum bu kelimenin adını.Ve bana kim,ne derse desin sadece "yorgunum" demek istiyorum.İnan sevgilim artık seni bile düşünemeyecek kadar yorgunum.Ki istemdışıydı seni düşünmek.Yumurtasından çıkan kaplumbanın yüzme bilmesi gibi,her sabah gözlerimi açtığımda, sen denizine koşuyordum.Niye?

Niye'sini sormadım bile,kaderdi belki.Aşk dediğin zaten meçhul şeylere ibadetti.Nefes alıyorsam eğer, bu seni sevmek için yeter/gerek bir şeydi.

Oysa şimdi tek istediğim kaçmak.Bilmesinler adımı,tanımasın ya da tanıdığını sanmasın kimse. Sev-me-sin-ler.Issız bir evin en unutulmuş köşesinde, ateşin seyrine dalayım.Keşke'leri, ama'ları,olmaz'ları dağlayayım.

Migrenim tutuyor.Ne zaman bana bakan bir çift göz görsem, migrenim tutuyor.Uçup gidiyor kafiyeler,benzetmeler.Sanırım seni o kadar çok sevdim ki.Artık hiç bi insanı sevemiyorum.

Dilimin ucuna kadar gelen ama devamı gelmeyen bir şarkı gibi hayat.Kulağımda melodi, sözler uçup gitmiş.
Gitsem: ben de bi şekilde,kimsenin olmadığı bi yere gitsem.Sevdiğim tüm kadınları,bildiğim tüm şarkıları bırakıp gitsem.Biraz Nazım,biraz şiir,biraz mısra kalsa aklımda.

"Akıyordu su
gösterip aynasında söğüt ağaçlarını.
Salkımsöğütler yıkıyordu
suda saçlarını!"

Bu, işte hepsi bu.Neyim varsa satarım iki satır için.Yeter ki sen,ve tüm sevdiklerim. Gidin. Gelmeyin.Sevilmeyen zihnin sevdiklerini unutma çabası olsun hayat öykümün adı.

Sevmeksevmelerdengeçmekyadasevilmek beklenmeközlemekhatırlanmak istemiyorum.

Yaşlanınca unutmak değil benim tercihim;
Unuta unuta yaşlanmak istiyorum.

Hiç yok-muş-um-lar...


onsekizkasımikibindokuzankara.

Hiç yorum yok: