20110412

Bir/Neyse

Biliyorum sana giden yollar kapalı

Üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni
Ne kadar yakından ve arada uçurum;
İnsanlar, evler, aramızda duvarlar gibi
Uyandım uyandım, hep seni düşündüm
Yalnız seni, yalnız senin gözlerini
Sen Bayan Nihayet, sen ölümüm kalımım
Ben artık adam olmam bu derde düşeli
Şimdilerde bir köpek gibi koşuyorum ordan oraya
Yoksa gururlu bir kişiyim aslında, inan ki
Anımsamıyorum yarı dolu bir bardaktan su içtiğimi
Ve içim götürmez kenarından kesilmiş ekmeği
Kaç kez sana uzaktan baktım 5.45 vapurunda;
Hangi şarkıyı duysam, bizim için söylenmiş sanki
Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor
Nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini
Çocukça ve seni üzen girişimlerim oldu;
Bağışla bir daha tekrarlanmaz hiçbiri
Rastlaşmamak için elimden geleni yaparım
Bu böyle pek de kolay değil gerçi…
Alışırım seni yalnız düşlerde okşamaya;
Bunun verdiği mutluluk da az değil ki
Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa,
Sensizliğin bir adı olur, bir anlamı olur belki
İnan belli etmem, seni hiç rahatsız etmem,
Son isteğimi de söyleyebilirim şimdi:
Bir geceyarısı yazıyorum bu mektubu
Yalvarırım onu okuma çarşamba günleri 
Cemal Süreya

Bir Cemal Süreya kitabı almıştım sana,sayfasına notlar düşmüştüm.İnanmazsın şimdi ama papatya bile bulmuştum burda ve hiç üzülmemiştim ona; zira her çiçeğin hayali olmalı bir cemal süreya kitabının arasında ayraç olma.
Seni uyutup yastığının altına koymayı düşündüğüm kitap, şimdi.....
Neyse.
Bir Özdemir Asaf şiiri atıyor nabzımda bu gece "hüzünden baş alamadım görünce..." Hüzün,mutsuzluk,gözyaşı,bir kurbanın derisini yüzerken bıçağın yumuşakça kayışı. Zerdaliler,akşamüstleri ve kahkalar kadar vaatkar olmasa da bile hani yine de sen olduktan sonra...
Neyse.

Yaşadım,yaşıyorum,yaşarım.Yazık/ Özledim,özlerim,özlemem.Buruk/ Ağladın,gülersin,güleceksin.Yarım/
Neyse.
Mahsun gözlerin altındaki kasap bakışlardan kaldı dudağımdaki tebessüm ve mazlum sevgililerden kalma sağ elimde, avucumun içindeki-belki kaderim değişir diye- kesik.
Git şimdi,dipsiz bir kuyudan içtiğin yarım bardakla doyarak. Mazinin kolları boynundaydı zaten şahanem,en huzurlu gecelerde...
Neyse.
Seni sevmek için sana ihtiyacım yoktu demiştim.Aldanmışım. Sen gidince yalanların kalıyor geriye ki aslında bana bu kadar çok yalan söylenmiş değil daha önce.Zor,gereksiz,acemice...
Neyse.
Son bir cümlem kaldı.Etmem,edemem,kendime söylersem öleceğimden korkarım.Gömerim bu geceye üstüne koca koca yılları yıkarım.Dirilir ansızın,boğazımda...gözlerin gelir aklıma sonra.
Neyse.

1 yorum:

UYKUSUZ// UYURGEZER dedi ki...

uzun zamandır hiç bir şey kalbimi bu kadar ağırlaştırmamıştı
U(YKSZ)