20120709

El Hacc 37

Hiç de aman vermiyor hayat, hep peşinde hep dörtnala.Senin ayakların kırık, kaburgaların,senin kolların kırık, yüreğindeki kırık sirayet etmiş bütün kemiklerine.En uzun intihar niyetine yaşıyorsun hayatı ve ezandan önce fatiha okunmuş kulaklarına bebekliğinde ve çocukluğunda bile gözün hep o dönemeçte çünkü en son orası gözüküyor çünkü bütün yollar düz değil.Giden birden kayboluyor gözden, kimin geleceği hep muamma.Sahi, niye bütün yollar düz değil.

Biz de kırdık,hem de çok kalbi.Esasında bi çok kalbi kendimiz gibi sandık.Hani biz ne kadar kırılsak da ayrılmazdık ya o hesap.Yanıldık.Bir kere de zalim olalım istedik belki.Diyorlar ya hani, sen değişirsen dünya değişir. Bok değişir.Elbet ölürüz bigün, belki o vakit güzelleşir.

Biz yaşamayacaktık madem.Sevdiklerini almak babadan oğula geçen bi imtiyaz olarak kalacaktı.Niye be abi? Çok mu lazımdı gözyaşlarımız dünyaya.Birilerinin kahkahalarının sureti yanağımızda patlayacaksa, her parlayan bizi paylayacaksa... Niye be abi? Niye.

Sizin diyor abi, kurbanlarınızın ne etleri ne de kanları Allah'a ulaşır diyor.El hacc 37. Bundan daha dürüst tanrı kelamı bulamazsın dinler tarihinde.Kurban olduğunu düşünsene abi.Ölüyorsun diyorlar ki etin boş, kanın boş... Biz Kabil'in iyiniyetleriydik be abi.Hep daha iyisiyle kıyasladılar.

Korkuyorum abi. Bir gün ansızın birini boğazlarım. Şarkılardan fal tutar bi hüzzam ortasında hüngür hüngür ağlarım.Doktor bana sigarayı yasaklar,ben doktoru bıçaklarım.Şevval ayı gelir sonra çektiğim tüm tespihler boğazımda kalır.Ellerimi doğrarım salata yapıcam diye,sevdiğim herkes uzaktadır.Zaten kimi sevsem benden aldılar. Bi ankaram vardı elde kalan.İçine beşmilyon adam sığdı, beni şutladılar.

Hiç bi "kazanmak"ta geçmiyor şimdi adım.Adım adım vazgeçtim,sorsan şimdi ben herşeyi anladım hem de en çok, anlamanın bi boka yaramadığını anladım.Ben anlıyorum abi. Gidiyorlar,gitsinler,geldikleri gibi giderler. Ben anlıyorum.Ben anlıyorum diye ille mi gitmek gerek. Anlıyoruz diye ille sövmek mi gerek. Bak işte orasını anlamıyorum.Neyse, bakma bana pek çok sitemler doluyum ona buna,
sen şimdi iyi bişey düşünüyosun ya,
dünya daha güzel bi yer olmuyor,
belki çok basit ama,
hayatta en çok bu gidiyor zoruma.
100720120238.

Hiç yorum yok: